· 

Migraine en hoofdpijn informatie

Niks is vervelender dan het hebben van migraine en erge hoofdpijn. Nouja, natuurlijk zijn er wel vervelendere dingen 😉. Ik heb nuttige informatie over hoofdpijn en migraine en dit wil ik graag met je delen. Als je je klachten beter begrijpt dan kan je de ongemakken makkelijker accepteren, wat bijdraagt aan je zelfgenezend vermogen. Op zoek gaan naar oplossingen voor je migraine/hoofdpijn kan voelen als een zoektocht door de jungle (de medische wereld) en daarom heb ik hier wat nuttige informatie voor je op een rijtje gezet. Wat belangrijk is om te onthouden is dat elke deskundige zijn eigen ervaring en invalshoek heeft en daarom is er niet één manier om naar een probleem te kijken. De groenteboer zal je niet hetzelfde vertellen over voeding als de slager. Ieder prijst zijn eigen producten (zienswijze) aan.

 

 Je zal de juiste informatie vinden

 op het juiste moment 

 

Het boek Migraine is geen hoofdpijn’ schrijver en neuroloog Carpay kan ik je aanbevelen! Carpay ziet wekelijks tientallen migrainepatiënten, doet wetenschappelijk onderzoek naar migraine en verwante aandoeningen, zit in het bestuur van migraine organisaties en houdt voordrachten over migraine voor patiënten en collega's. Het is een 'klein' boekje (112 pagina's) en voor iedereen makkelijk te lezen zonder moeilijke medische termen.   

Een hogere concentratie van bepaalde voedingssuplementen en vitamines is wetenschappelijk bewezen dat ze preventief kunnen werken tegen migraine zoals Q10, een soort vitamine, las ik in dit boek. Na wat speurwerk naar Q10 kwam ik erachter dat er twee stoffen zijn die je in een Q10 supplement kan aantreffen en dat verschilt per merk. Je hebt ubiqinol en ubiqinon, ubiqinol wordt beter opgenomen in je lichaam, let daarop op de verpakking! Voor meer informatie hierover verwijs ik je naar Orthokennis hoofdstuk 'Co-enzym Q10 een must bij hartfalen'. Kijk ook op deze pagina van Orthokennis. Ik gebruik de capsules Ubiqinol van Vitals.

 

Kennislink  ‘Migraine is meer dan alleen hoofdpijn

 

Hoofdpijnnet  ‘Alles over hoofdpijn

Een link over Cannabis via Hoofdpijnnet over Cannabis als hoofdpijnmedicatie 

 

Caroline Zwanenburg is overgangsconsulent, consulent seksuele gezondheid en hormoonfactortrainer en kan je adviseren over bewustwording bij de werking van hormonen en de invloed van je leefstijl. Caroline heeft onder andere het blog Eet meer vetten en je krijg een gezond gewicht geschreven. In haar blog schrijft ze ook over Eqology Arctic Oil waarmee ze o.a. werkt.

 

Een osteopaat zou je misschien kunnen helpen. Osteopathie is een veilige behandelmethode, gebaseerd op principes uit embryologie, fysiologie, anatomie en neurologie. 

 

Mediteren 

Waarom mediteren goed voor je is lees je op de website Meditation Moments

Uit onderzoek blijkt dat mediteren leidt tot aantoonbare veranderingen in de hersenen. Je kan kort of lang mediteren. Je kan beginnen met

5 of 10 munuten per dag. Als je weinig geduld hebt om te mediteren en het al snel te lang vind duren dan heb ik een handig trucje om je hersenen voor de gek te houden. Je doet de 10 minuten meditatie, dat is goed vol te houden. Als je er daarna genoeg van hebt dan stop je. Maar zit of lig je lekker dan doe je hem gewoon nog een keer en je zult zien dat je dan echt een stuk relaxeder wordt. Vergelijk het met op vakantie gaan dan kan je ook een paar dagen nodig hebben om tot rust te komen om echt van je vakantie te kunnen genieten. 

Er zijn verschillende soorten meditaties. Op YouTube zijn er genoeg te vinden en er zijn leuke Apps die meditaties aanbieden, zoals bijvoorbeeld Meditation Moments. Belangrijk is dat je er een zoekt die bij je past, een stem waar jij je prettig bij voelt, dat is persoonlijk. Mijn favorieten zijn de 9 minuten meditatie van Tijn Touber op YouTube en De Zon van Bonnie Bessem. Maak het jezelf makkelijk dan hou je het vol. 

 

Nog een laatste tip:  als je het gevoel hebt dat je behandelaar je niet echt verder kan helpen of je loopt er lang zonder (voldoende) resultaat schroom dan niet om een ander te zoeken. Behandelaren/therapeuten met hetzelfde beroep verschillen soms kwa behandelwijze, ookal is dat niet de bedoeling natuurlijk. Scheer niet alle behandelaars van hetzelfde beroep over een kam, er kan echt verschil in zitten tussen de werkwijze van de een of de ander. Ik wens je veel sterkte en een (zo) gezond (mogelijk) leven toe. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0